zaterdag 4 maart 2017

Dutch dobadoo kadootjesmal



Hoi allemaal,

afgelopen week bestelde ik deze leuke kadootjesmal van Dutch Dobadoo en gisteren was ie dan eindelijk binnen!
Ik ben er natuurlijk meteen mee aan de slag gegaan en maakte deze twee kadootjes:


Kadooenvelop 1 met daarin op de foto ook de binnenkant


Kadootasje 2 foto van de buitenkant


Kadootasje 2 foto van binnen en buitenkant

Wil jij weten hoe je deze mal kunt maken tot een echte envelop met een leuke strik?
Dat lees je hieronder:

Wat heb je nodig?

- Dutch Dobadoo mal nr DD3560
- Craftpapier voor de buitenkant en binnenkant
- Desigpapier voor de buitenkant van de envelop, de binnenkant en voor de grote strik
- Diverse leuke spulletjes om je envelop mee te versieren (hierbij kun je denken aan bloemetjes, knoopjes, plaatjes en tekst van een stempel) hier kun je zelf invulling aan geven
- Liniaal
-Schaar
-Potlood
-Dubbelzijdig tape

Wat moet je doen stap voor stap:

Pak de dutch dobadoo mal en krafpapier
Trek de beiden mallen over met potlood en knip hem daarna uit
De envelop komt er dan zo uit te zien:


en de mal van het kaartje met de strik komt er zo uit te zien:


Nu heb je de beiden mallen overgetrokken met kraftpapier nu kun je je designpapier erbij pakken.
Je kunt het designpapier plaatsen waar jij dat wilt, maar je kunt ook de maten aanhouden van de mal zoals je hierboven op de afbeelding kunt zien. Dit geldt ook voor de kaart met de strik. De mal kun je overtrekken op het designpapier,

Wanneer je dit gedaan hebt kun je hem vast opplakken, maar je kunt ook besluiten om dit later te doen, ik heb mijn designpapier vast opgeplakt en dat ziet er zo uit:


Ik heb er voor gekozen met de dutch dobadoo mal met cijfers een 12 te maken, omdat dit een kaart is voor een meisje dat 12 wordt.
Deze 12 heb ik eerst overgetrokken op wit papier en daarna met designpapier. Vervolgens heb ik de designpapier opgeplakt op het witte papier en heb ik met een beetje distress inkt de randjes mooi bruin gemaakt.. 

Wanneer al je designpapier is opgeplakt kun je de kaart en de envelop versieren naar wens.
Ik gebruikte zelf de stempel van Karin Joan: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en plakte hier en daar wat bloemetjes op om het wat op te vrolijken.

Dit was mijn uiteindelijke resultaat:


Een simpel, maar vrolijk kaartje voor een jonge meid!

Veel plezier met het maken van deze mal!